مقالات

هر آنچه که در مورد عطر باید بدانیم

در این مقاله بطور کامل به همه سوالات راجع به عطر پرداخته شده و با یکبار مطالعه این مقاله، اطلاعات جامعی به دست خواهید آورد. پیشنهادت ما در این مقاله برای شما عزیزان بسیار مفید است ودر آخر چند نمونه از عطرهای پر طرفدار در سنین مختلف به شما معرفی خاهیم کرد که میتوان از معتبر ترین فروشگاه نیک کالا خریداری کنید

اهمیت استفاده از عطرهای خوشبوکننده

ارد. حس بویایی بر روی بخش راست مغز بدن انسان که عواطف، حافظه و خلاقیت را کنترل می‌کند تاثیر مثبت دارد. امروزه از آروماتراپی روغن‌های معطر و رایحه آن برای درمان مشکلات فیزیکی و عاطفی و ایجاد تعادل هورمونی بدن استفاده می‌شود. نظریه‌ی آروماتراپی بیان می‌کند که استفاده از اسانس‌های اساسی به تقویت سیستم ایمنی بدن هنگام استنشاق کمک می‌کند. 

عطرها از چه موادی تهیه می شوند؟

عطرها معمولا از گل، گیاهان دارویی، میوه، چوب، ریشه‌ی گیاهان، رزین، گل صدف، برگ و ترشحات حیوانی تشکیل مو‌شوند. همچنین، از موادی مانند الکل، مواد پتروشیمی، ذغال سنگ و کوارتزهای زغال سنگ نیز استفاده می‌شود. بعضی از گیاهان مانند لیلی دره، روغن‌های طبیعی تولید نمی کنند. در واقع، تنها حدود دو هزار از دویست‌وپنجاه هزار گونه شناخته‌شده گیاهان گل‌دار دارای این اسانس هستند. بنابراین، مواد شیمیایی مصنوعی باید به کار برده شوند تا بوی مواد غیر روغنی ایجاد شود.

عمر مفید عطرها

معمولا تاریخ انقضای عطرها روی جلد آن‌ها نوشته شده و لازم است تا هنگام خرید به این موضوع دقت کنید. از عطرهایی با سال تولید جدیدتر استفاده کنید. اما نکته مهم‌تر اینکه استفاده از عطرهای منقضی شده می‌تواند عطر و بوی نامطبوع، سوزش پوستی یا در موارد شدید، واکنش آلرژیک ایجاد کند. از زمانی که عطری تولید می‌شود معمولا عمر مفیدی بین سه تا پنج سال دارد. عمر مفید نیز می‌‌تواند با توجه به کیفیت محصول تغییر کند. عطر فاسد ممکن است بویی مانند سرکه ایجاد کند یا غلظت و بوی اصلی ممکن است محو شود. رنگ عطر نیز ممکن است تغییر کند، گرچه بستگی به رنگ مایع اصلی، رنگ شیشه حاوی آن و نحوه ذخیره آن هم بستگی دارد.

چگونه عطر مناسب انتخاب و خرید کنیم؟

بعضی افراد احساس می‌کنند که قیمت بالاتر کیفیت بیشتری به همراه دارد. البته که همیشه این موضوع صحت ندارد اما معمولا عطرهای با قیمت بالاتر، ماندگاری بیشتری دارند.ما در این مقاله میخاهیم عطر یا ادکلنی را به شما معرفی کنیم که باتوجه به قیمت متوسط ماندگاری بالایی دارد وفروشگاه نیک کالا به شما کمک میکند که با هزینه کمتری عطر مورد علاقه خودتونو خریداری کنید

باتوجه به اهمیت استفاده از این ماده خوش‌بو در زندگی روزمره، در این مقاله به بررسی کاملی در این مورد پرداختیم. همچنین، به معرفی انواع عطر، غلظت و روش درست و اصولی در انتخاب و خرید عطر پرداختیم. امیدواریم با خواندن این مقاله آموزشی و با رعایت نکات گفته شده، با اطمینان به انتخاب این رایحه‌های دل‌انگیز بپردازید.

شما میتوانید تمامی محصولات با قیمت باورنکردنی ما از اینستاگرام دنبال کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *