مقالات

همه چیز درباره کرم مرطوب کننده

اولین چیزی که با شنیدن نام کرم مرطوبکننده به ذهن ما می آید، خشکی پوست است، یعنی بسیاری از افراد بر این باورند که فقط کسانی که پوست خشکی دارند، باید از مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنند اما واقعیت این است که تمام انسان ها فارغ از نوع پوست، سن و نژاد باید مرطوب کننده را روی پوست خود اعمال کنند.  که دراین مقاله توضیحات کامل بهترین کرم و معرفی خرید آن در سایت نیک کالا بپردازیم

کرم مرطوب کننده چیست؟

هرگونه کرم، روغن و لوسیون که برای جلوگیری و کاهش خشکی پوست و مرطوب نگه داشتن آن استفاده شود، مرطوب کننده اس کرم مرطوب کننده علاوه بر حفظ رطوبت، از پوست های حساس محافظت کرده، بافت پوست را بهبود بخشیده و نقص ها را می پوشانند. 
شما میتوانید تمامی محصولات با قیمت باورنکردنی ما از اینستاگرام دنبال کنی

کرم آبرسان چیست؟

برخی اوقات به دلایل مختلفی از جمله بیماری های پوستی، هوای سرد و گرم، نور خورشید و غیره رطوبت پوست کافی نیست و با کرم مرطوب کننده نمیتوان این کمبود را جبران کرد. در واقع کرم آبرسان شکلی از مرطوب کننده است اما میزان آبرسانی آن بیشتر است وهدف آن تنها درمان پوست دهیدراته است و معمولا پایه آبی داشته و در تامین چربی پوست نقش زیادی ندارد. در این شرایط برای افزایش رطوبت رسانی پوست، باید به کرم آبرسان متوسل شوید. کرم آبرسان آب را از دو منبع جذب میکند، از درم به داخل اپیدرم و در آب و هوای مرطوب، این رطوبت را از محیط میگیرد. 

تفاوت مرطوب کننده و آبرسان

برخلاف تصور بسیاری از افراد که کرم مرطوبکننده و آبرسان را یکی میدانند اما این دو محصول متفاوتند کرم مرطوب کننده با ایجاد لایه جدید روی پوست از خروج رطوبت آن جلوگیری میکند و پوست لطیف و نرم به نظر میرسد، درحالی که مکانیسم رطوبت رسانی و تغذیه پوست کرم آبرسان به این صورت است که رطوبت هوا را جذب و آن را به سلول های پوست تزریق میکند. به عبارت بهتر اگر پوست شما کم آب است، کرم مر طوب کننده تقریبا هیچ تاثیری برای شما نخواهد داشت و باید این کمبود آب را از طریق آبرسان جبران کنید، همان طور که کرم آبرسان نقشی در درمان خشکی پوست ندارد.

بهترین کرم رطوبت رسان لزوما گران ترین و بهترین برند نیست،بلکه کرم های هستند که بهترین مزایا را دارند شما برای کرم خود نیازی نیست هزینه زیاد آنجام دهید سایت نیک کالا بر گرفته ار بهترین برند ها و بهترین کیفیت کرم را دارد با توجه به کمترین هزینه شما میوانید کرم مورد نیاز خودتونو از سایت نیک کالا خریداری کنید
شما میتوانید تمامی محصولات با قیمت باورنکردنی ما از اینستاگرام دنبال کنی

انواع مرطوب کننده با توجه به نوع پوست

در ادامه مقاله انواع کرم مرطوب کننده  را با توجه به نوع پوست که در سایت نیک کالا موجد است به شما با فواید آن معرفی میکنیم

1)    مرطوب کننده برای پوست معمولی:پوست معمولی همان طور که از نام آن مشخص است، نه خیلی خشک است و نه خیلی چرب. برای اینکه میزان رطوبت پوست در تعادل باشد، باید از کرم های مرطوب کننده مبتنی بر آب که سبک و بدون چربی هستند، استفاده کرد. این نوع مرطوب کننده ها معمولا حایو روغن های سبک وزن یا از مشتقات سیلیکون هستند. 

1)    مرطوب کننده برای پوست خشک:برای پوست های بسیار خشک و ترک خورده، به دنبال پمادهای چرب مانند وازلین و آکوافور باشید. آنها ماندگاری بیشتری نسبت به لوسیون ها دارند و در کاهش از دست دادن آب از پوست موثرتر هستند. اگر این نوع محصول برای استفاده در روز بیش از حد چرب است، آن را قبل از خواب استفاده کنید.

1)    مرطوب کننده مخصوص پوست چرب:پوست چرب نیز مانند سایر انواع پوست به مرطوب کننده نیاز دارد، خصوصا پس از استفاده از محصولات آرایشی و مراقبت پوست که چربی ها را از بین میبرد و پوست را خشک میکند.

1)    مرطوب کننده برای پوست مختلط:پوست مختلط دارای نواحی خشک و چرب است. به عنوان مثال، پیشانی، بینی یا چانه ممکن است چرب باشد، اما گونه ها خشک هستند. افرادی که پوست مختلط دارند بهتر است از کرم مرطوب کننده سبک روی صورت و از مرطوب کننده سنگین تر برای بازوها و پاها استفاده کنید، همچنین لوسیون با وزن متوسط ​​و کرم ضد آفتاب طیف گسترده هم انتخاب های خوبی هستند.

همانطورکه گفته شد سایت نیک کالا تمام کرم ها که برای پوست شما مناسب است از بهترین برند ها مانند (ساویز.جی.کنلامکس.دپیلون و….) موجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *