مقالات

بهترین مام زیر بغل بدون بو

بدن همه انسان‌ها عرق می‌کند و عرق همه آن‌ها بو می‌دهد؛ بویی که کم و زیاد بودن آن فرقی ندارد و در هر حالت ناخوشایند است. بوی عرق بر روابط اجتماعی و نیز اعتماد به نفس ما تاثیر می‌گذارد. لکه‌های عرق نیز به‌ویژه در قسمت‌های زیر بغل لباس، جلوه خوبی ندارند و تاثیر بدی بر دید دیگران نسبت به ما می‌گذارند. با توجه به همه این‌ها، بسیاری از افراد تمایل دارند از محصولات ضد تعریق استفاده ‌کنند.

یکی از انواع این محصولات و شاید پرطرفدارترین آن‌ها، مام‌های زیر بغل هستند که به صورت مام‌های دارای رایحه یا مام بدون بو در بازار به فروش می‌رسند. بسیاری از افراد به رایحه مام‌ها حساسیت دارند و ترجیح می‌دهند از مام زیر بغل بدون بو استفاده کنند که در ادامه این بلاگ از سایت نیک کالا راجع به بهترین مام زیر بغل بدون بو صحبت خواهیم کرد.

بعضی از افراد از جمله کسانی که به بیماری‌های تنفسی شدید یا آلرژی مبتلا هستند، افراد حساس به بو، افراد مبتلا به میگرن، افراد وگان و… نمی‌توانند یا نمی‌خواهند از مواد شوینده یا بهداشتی دارای رایحه استفاده‌ کنند. اگر شما هم جزو این گروه‌ها هستید یا به هر دلیل دیگری دوست ندارید از مواد دارای عطر یا رایحه استفاده کنید نیازی نیست با ضدتعریق‌ها خداحافظی کنید.

بسیاری از شرکت‌های سازنده این کالاهای بهداشتی، دست به تولید انواع مام‌ یا اسپری‌ بدون بو نیز زده‌اند و شما می‌توانید بهترین اسپری‌ها یا مام زیر بغل بدون بوی خود را از میان آن‌ها انتخاب کنید. تنها باید یادتان باشد که هنگام خرید به این موضوع توجه داشته باشید!

اگر امکان بازکردن محصول و بوییدن آن را ندارید و یا می‌خواهید از فروشگاه‌های آنلاین خرید کنید، روی محصول یا اطلاعات آن را خوب بخوانید. در صورتی که عبارت Deodorant روی محصول نباشد و در ترکیبات آن نیز مواد معطر وجود نداشته باشد، می‌توانید با خاطری آسوده به خرید محصول موردنظر خود اقدام کنید

دلایل تعریق و علت بوی آن

عرق کردن در واقع واکنش بدن ما به افزایش دما و نشان‌دهنده تلاش بدن برای خنک کردن‌ خود است. تفاوتی ندارد دلیل این افزایش دما چیست. شاید صرفا به دلیل دمای بالای هوا در فصول گرم سال باشد و شاید ناشی از فعالیت فیزیکی یا بیماری و تب و حتی هیجانات احساسی. به هر ترتیب، بدن ما باید همیشه دمای متعادل خود را حفظ کند.

اگر دمای بدن بالا رود، باید به نحوی خنک شود. این کار با تعریق انجام می‌شود. با اینکه عرق کردن برای ما خوب است و گاه مساله‌ای حیاتی به‌شمار می‌رود؛ اما روی ناخوشایندی هم دارد و آن چیزی نیست جز بوی بد عرق.

این بو در اثر فعالیت بعضی از باکتری‌های خاص روی پوست ایجاد می‌شود؛ باکتری‌هایی که عرق را تجزیه می‌کنند. در نتیجه‌ی این فرآیند، مواد فراری تولید و در هوا پخش می‌شوند که بوی خوبی ندارند و می‌تواند ما و اطرافیان‌مان را اذیت کنند.

راه‌های کاهش بوی عرق

اگر از دلایل عرق کردن، چگونگی فرآیند تعریق و ایجاد بوی عرق آگاه شویم، به خوبی درخواهیم یافت که مهم‌ترین راه‌های پیش‌ِ روی ما برای کاهش بوی عرق، شامل موارد زیر است:

  • خنک نگه داشتن یا حفظ تعادل دمایی بدن
  • کاهش فعالیت‌ باکتری‌های ایجادکننده بوی عرق
  • استفاده ‌از مواد جاذب عرق مانند پدهای زیر بغل
  • استفاده از مواد خوشبوکننده بدن (به‌ویژه مام زیر بغل)
  • کاهش ترشح غدد اکرین (غدد برون‌ریزی که ترشحات خود را به صورت عرق به سطح پوست می‌فرستند)

خنک نگه داشتن بدن به‌ویژه در مواردی مانند فعالیت ورزشی و فیزیکی و یا برخی هیجانات کاری دشوار و حتی ناممکن است و خیلی نمی‌توان به آن امیدوار بود. پدهای عرقگیر نیز در دسترس همه نیست. اما محصولات ضد تعریق و دئودورانت‌ها را می‌توانید به سادگی، از داروخانه‌ها و فروشگاه‌های فیزیکی یا آنلاین محصولات آرایشی و بهداشتی تهیه کنید. حتی می‌توانید انواع کم حجم و بسته‌بندی‌های کوچک و مسافرتی آن‌ها، مخصوصا دئودورانت‌ها را همیشه با خود همراه داشته باشید. از آنجا که بدن همه انسان‌ها عرق می‌کند، همه ما فارغ از سن و جنس نیاز به استفاده از این محصولات داریم و می‌توانیم بسته به شرایط و نیاز خودمان، محصولی را که بیشتر مناسب‌مان است، تهیه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *